Ferrari F40 neparkují jen v garáži. Občas je jejich majitelé i pěkně protáhnou

ferrari-f40-drift-video

Ferrari F40 je jedmím z těch vůbec nejlegendárnějších supersportů na světě. Pochází z divokých osmdesátek a šlo o opravdové sportovní auto, žádné pohodlné GT. Na palubě nebyly žádné zbytečnosti, místo madel k zavírání dveří byly šňůrky a klimatizaci nebo rádio byste v příplatcích hledali marně. Dnes jde ale o auto, které stojí spíše zavřené v klimatizovaných halách a na silnici ho už moc čas neuvidíme (i když občas by se možná hodilo říci „díky bohu“). Někteří přesto se svými auty jezdí a nejen na přehlídku do center měst.

Tento epický italský supersport poháněl jen 2,9litrový motor V8, ovšem s přeplňováním dvěma turbodmychadly, navíc v době, kdy přeplňování bylo opravdu hlavně kvůli zvýšení výkonu, nikoliv kvůli snížení emisí. Výkon 352 kW/478 koní byl přes manuální pětistupňovou převodovku přenášen na zadní kola. Zrychlit z 0 na 100 km/h dokázalo Ferrari F40  za 4,1 sekundy a jelo maximální rychlostí až 324 km/h. Vyráběno mezi lety 1987 až 1992 a vzniklo celkem 1311 kusů.

Přečtěte si také:  Přechod z "Veřejné bezpečnosti" na "POLICIE" na autech byl docela násilný