Volkswagen ukazuje legendární automobily na akci Classic Days 2019 na zámku Dyck

1956 Ovali Käfer “Mille Miglia”

Volkswagen Classic ukáže na akci Classic Days 2019 na zámku Dyck pět automobilových skvostů: závodního Brouka „Mille Miglia“, jubilanta VW-Porsche 914/4 a rekordní automobil W12 Nardo. Vrcholné výkony ze světa značky Volkswagen bude reprezentovat také Brouk „Weltmeister“, mistr světa. Apal Buggy zajistí potěšení z letního svezení.

Vodní zámek Dyck v Jüchenu na dolním toku Rýna vytvoří od 2. do 4. srpna 2019 kulisy pro jedinečný motoristický festival klasických automobilů. Na 14. ročníku akce Classic Days jsou znovu očekávány desetitisíce návštěvníků, kteří se chtějí na vlastní kůži vypravit do pestré automobilové historie, prožívat atmosféru motoristického sportu a užívat si automobilovou zahradní slavnost.

Legendy, jubilanti a automobily pro radost v areálu Classic Corner

Na velké louce před zámkem, v zóně Classic Corner, představí Volkswagen Classic v letošním roce jedinečná vozidla z šesti desetiletí své historie.

Výkonný rekordman Volkswagen W12 dává svou sílu najevo již zdaleka. Automobilový „bolid“ o výkonu 440 kW (600 k) stanovil v roce 2001 na vysokorychlostním okruhu v Nardò (IT) deset mezinárodních rekordů, které při dalším pokusu v roce 2002 dokonce vylepšil. Experimentální vozidlo se navíc zapsalo v roce 2002 do dějin světovým rekordem pro čtyřiadvacetihodinovou jízdu průměrnou rychlostí 322,89 km/h. Rekordy vozu W12 Nardo nebyly dodnes překonány.

Sympatickým mistrem světa je Brouk, který se stal 17. února 1972 nejvíce vyráběným automobilem na světě. U příležitosti tohoto rekordu byl uveden první speciální model značky Volkswagen. V Jüchenu bude k vidění Brouk 1302 S „Weltmeister“ ze speciální edice z roku 1972.

Vzduchem chlazený automobil pro volný čas: Apal Buggy v odstínu zmijí zelená přímo vyzývá k zážitkové jízdě podél mořského pobřeží. Na začátku 60. let dobývaly originální kreace na základě podvozku Brouka kalifornské pláže. Módní vlna plážových buggy brzy zaplavila i Evropu. Na zkrácený podvozek Brouka z roku 1972 vyrobila karoserii z plastu, vyztuženého skelnými vlákny, belgická specializovaná firma Apal.

Přečtěte si také:  RÉTROMOBILE 2023 – CITROËN VE ZNAMENÍ ODVAHY A LEHKOSTI

První německý sériově vyráběný sportovní vůz s motorem uprostřed slaví 50. výročí: Společnosti Volkswagen a Porsche představily v roce 1969 dvoumístný sportovní vůz. VW-Porsche se vzduchem chlazenými motory Porsche nebo Volkswagen, uloženými uprostřed, a pozoruhodnou karoserií s ochranným obloukem a střechou „targa“ se vyráběl až do jara 1976. V rámci oslav jubilea se VW-Porsche 914/4 z roku 1974 zúčastní speciální jízdy „Volkswagen Vielfalt“.

Stylové osvěžení: Na zámku Dyck nadchne návštěvníky ještě jeden klasický automobil, zmrzlinový vůz Volkswagen Classic. Lahodná zmrzlina z nádherně upraveného Transporteru? Krásnější mlsání si lze sotva představit!

Apal Buggy: The fun car with the GFK bodywork is mounted on a sh  VW-Porsche 914/4 (1974): The first production mid-engined sports Volkswagen W12 Nardo, record breaker in 2001 and 2002 The electric Volkswagen ID.R is on the hunt for more records. Se