Proslulou českou „pivní kulturu“ obohacuje ojedinělý projekt nazvaný Pivní mašina. Představuje koncept pojízdné výčepny vytvořené z legendárního Citroënu HY VAN z roku 1976.
Mobilní autovýčepna si ze slavné dodávky ponechala téměř vše. Originální kola a autodoplňky z původního vozidla. Sedačky mají původní rám a nové čalounění. Zachovám je i nadčasový modrobílý design vozu.
„Česko je proslulé svojí tradiční pivní kulturou. Od socialistických náleven jsme se hodně posunuli, a to ke stylovým restauracím a barům nabízejícím chutná piva z lokálních pivovarů. Chceme, aby Pivní mašina byla jedním z dalších projektů, které dodají k pití piva v Česku styl a eleganci,“ říká zakladatel projektu Ondřej Vácha.
Na čepu nabízí standardně dva druhy piv ve dvou frontách, celkem tedy čtyři pípy. Každá pípa může pojmout jeden druh piva. Výčepní systém zvládne za minutu vytočit až tři piva v jedné frontě. Když lidé stojí ve dvou frontách, z Pivní mašiny může vytéct až 360 piv za hodinu. Oproti jiným foodtruckům a beertruckům stojí obsluha venku a je v přímém kontaktu se zákazníkem.
„Cílem projektu Pivní mašina je nabídnout absolutně unikátní zážitek pro jakoukoli akci, kde se lidé chtějí dobře bavit a ochutnat dobré pivo. Bez nutnosti tahat s sebou pivní sudy nebo shánět vhodnou restauraci. Pivní výčepna je mobilní a kamkoli dojede,“ říká Ondřej Vácha a dodává: „Chceme nabízet piva z malých pivovarů, aby lidé měli možnost ochutnat i něco nového a tím jsme dotvořili celý pivní zážitek. S pivovary začínáme jednat a jsme otevřeni zajímavým spolupracím.“